Totalul afișărilor de pagină
joi, 28 iulie 2011
miercuri, 27 iulie 2011
Liz Taylor si casatoriile sale
Liz Taylor si-a facut debutul fulminant la varsta de 12 ani si a devenit in scurt timp "actrita inimilor" la Hollywood. Sase ani mai tarziu, in anul 1950, s-a casatorit cu primul sot, Conrad Hilton Jr. Dupa doar 9 luni, actrita l-a parasit pe mostenitorul vestitului lant hotelier.
Un an mai tarziu, in 1952, s-a casatorit cu actor britanic Michael Wilding. De aceasta data, Elizabeth Taylor a spus "da la bine si la rau” pentru cinci ani. La doar o luna dupa divortul de cel de-al doilea sot, seducatoarea actrita si-a trecut in “palmares” o alta cununie in 1957. La bratul sau l-a avut pe producatorul de teatru si film Michael Todd, care a decedat un an mai tarziu intr-un accident de avion in New Mexico. Ironia sortii a facut ca avionul sa poarte numele de Liz cea norocoasa.
Urmatorul mariaj a starnit noi controverse. Liz a fost acuzata ca i-a furat sotul unei alte actrite, Debbie Reynolds. Casatorita doar pentru cateva luni cu Eddie Fisher, iubareata de la Hollywood a ramas in doar cateva luni singura din nou. In timpul acestui mariaj, actrita a primit primul sau premiu Oscar pentru rolul din filmul Butterfield 8. Pe atunci filma deja la filmul “Cleopatra” cand, grav bolnava de pneumonie, a trecut razant pe langa moarte.
Una dintre cele mai frumoase povesti de dragoste de la Hollywood: Liz si Richard Burton
Pelicula "Cleopatra", cel mai scump film produs pana atunci la Hollywood, ii aducea lui Liz un onorariu de un milion de dolari. Pe langa aceste doua recorduri, filmul i-a prilejuit actritei intalnirea cu Richard Burton, altfel spus barbatul vietii sale. Scenele de dragoste dintre Liz Taylor, care o interpreta pe regina Nilului, si Burton, alias Marc Antoniu, l-au facut pe regizorul Joseph Mankiewicz sa declare ca se simte prins "intr-o cusca cu doi lei".
Desi Burton era casatorit, acest impediment a fost inlaturat de actrita si in 1964 a debutat cu surle si trambite primul mariaj cu acesta. Burton, deloc un sot model, s-a dovedit a fi infidel si dependent de alcool. Nici bine nu s-a terminat luna de miere ca certurile au debutat. Pe de o parte era viata lor tumultoasa, de cealalta parte prestatiile apreciate din filme.
Cei doi au jucat in 12 pelicule impreuna, cea mai apreciata fiind "Cine se teme de Virginia Wolf?"
Burton obisnuia sa isi spela pacatele cu daruri opulente precum diamantele. In colectia ei de bijuterii erau si unele dintre cele mai pretioase bijuterii din lume precum diamantul Krupp, un diamant Cartier denumit apoi Taylor-Burton in valoare de un milion de dolari, brosa cu diamante a Ducesei de Windsor si diamantele Taj Mahal.
"Am iubit bijuteriile de cand ma stiu. Mama mi-a spus ca n-am deschis ochii opt zile dupa ce m-am nascut, dar cind i-am deschis, primul lucru la care m-am uitat a fost inelul ei de logodna. Eram vrajita", a declarat Liz Taylor in 2002.
Zece ani de pasiune si chin. Atat au pututu duce cei doi in primul mariaj care s-a incheiat in 1974. In ciuda neintelegerilor, Liz si Richard au adoptat o fetita pe nume Maria Carson in timpul primei casatorii. Nua u rezistat prea mult unul fara celalalt si in 1975, cuplul de aur al Hollywood-ului s-a reunit, insa tot pentru o scurta perioada de un an.
Dupa cel de-al doilea divort, cariera actritei a intrat intr-un con de umbra. Excesele din viata personala lasandu-si amprenta asupra siluetei actritei.
Totusi nu a renuntat la iubire si in 1976 s-a casatorit cu politicianul John Warner alaturi de care a stat pana in1982.
Ultimul ei mariaj, cu muncitorul in constructii Larry Fortensky, a durat cinci ani si s-a incheiat in 1996.
Elizabeth Taylor isi petrecea majoritatea timpului intr-un scaun cu rotile, dupa ce in ultimii 25 de ani a fost internata de mai mult de o suta de ori in spital, avand o interventie chirurgicala la sold si doua interventii foarte riscante la spate.
Totodata, ea a cazut de pe cal in timpul unor filmari, a suferit de pneumonie si cancer de piele, a fost supusa unei traheotomii, a fost dependenta de alcool si analgezice, a fost supusa mai multor interventii chirurgicale la plamani, creier, sold si inima.
In 1997 actrita a suferit un atac cerebral in urma unei operatii de extirpare a unei tumori pe creier si a fost chiar in moarte clinica.
Frumusetea anilor '40




Apa curentă nu mai era o raritate, iar astfel majoritatea populaţiei feminine avea acces la săli de baie. Igiena era foarte importantă, iar o femeie frumoasă era în primul rând curată şi sănătoasă. În această epocă s-a produs revoluţia şampoanelor. Săpunul, şamponul şi deodorantul erau principalele produse de înfrumuseţare în America.
În lipsa cremelor şi demachiantelor, femeile foloseau produse vegetale pentru îngrijirea tenului, iar la machiaj, ele s-au dovedit a fi foarte inventive. Foloseau praf de cărbuni pentru fard, câteodată chiar şi crema de ghete pentru gene, iar pentru pomeţi, petalele de trandafir în alcool ofereau un roz demn de Era Victoriana.
Cinematografia hollywoodiană sau fabrica de vise era mai strălucitoare ca niciodată. Industria filmului era încurajată pentru a ridica moralul trupelor şi populaţiei. Starurile feminine erau personaje puternice, iar filmele abordau teme precum războiul şi iubirea. Aceasta a fost perioada de glorie pentru actriţe precum Rita Hayworth , Lana Turner sau Marlene Dietrich.
marți, 26 iulie 2011
Actriţe de odinioară: Jane Russell
Jane Rusell was born in Minnesota in 1921. She was under contract to Howard Hughes and made her film debut with the widely publicised “The Outlaw” which was released in 1946. Over the next dozen years she starred opposite the most popular leading men of the period including Clark Gable, Robert Mitchum, Bob Hope, Frank Sinatra, Richard Egan and Cornel Wilde. Her more popular films include “The Revolt of Mamie Stover”, “The Paleface”, “Gentlemen Prefer Blondes” and “The Tall Men”.
luni, 25 iulie 2011
Iubiri de legenda - Marlene Dietrich si Jean Gabin
Marile pasiuni continua sa alimenteze legende. Astazi iti povestim despre relatia de iubire dintre Marlene Dietrich si Jean Gabin.
Marlene Dietrich, actrita germana devenita vedeta hollywoodiana, l-a iubit cu pasiune pe Jean Gabin, frumosul cinematografiei frantuzesti, dinainte ca ea sa imbratiseze cariera de cantareata si el sa devina simbolul filmelor cu gangsteri. Cei doi chiar au locuit impreuna cativa ani. Marlene gatea pentru Jean sarmale, iar el o invata cuvinte din argou.
Relatia lor a inceput la Hollywood, in iulie 1941, la cabaretul "La Vie parisienne". In acea seara, Marlene era asezata langa Ernest Hemingway, "marea ei iubire platonica". Ea il recunoaste in sala pe Gabin, care ii fusese prezentat mai demult la Paris, si il invita la masa ei. El e timid, stanjenit, nu vorbeste engleza. Mai rau, nu il citise niciodata pe Hemingway! Si cu toate astea, din seara aceea, Marlene Dietrich ii devine ghid la Hollywood si profesor de engleza. Doua luni mai tarziu, il insoteste si in pat.
Garbo – rivala
Povestea lor nu se opreste la un simplu flirt. Jean se plictiseste la hotel si ii marturiseste iubitei sale ca ar dori "o casa cu gradina mare, plina cu copaci si flori frumoase". Marlene inchiriaza o vila la Brentwood, unde creeaza o mica Franta pentru amantul ei exilat. Vecina lor nu era nimeni alta decat Greta Garbo, "Divina", cea mai mare vedeta a anilor `30, rivala Marlenei. Garbo ii spiona pe cei doi cand acestia se aflau la piscina si nu ezita sa escaladeze pubelele pentru a avea un unghi de observatie mai bun.
Marlene Dietrich era intruchiparea femeii fatale din acele vremuri, expira erotism si glamour. Ea fusese descoperita in 1930, dupa ce jucase in "The Blue Angel", primul lungmetraj nemtesc cu sonor. Imediat dupa, Hollywood-ul a primit-o cu bratele deschise, alaturi de regizorul si amantul ei, Joseph von Sternberg. Sotul artistei, evreul Rudolf Sieber, inchide ochii la numeroasele ei aventuri (printre care John F. Kennedy si Garbo insasi). Insa la inceputul anilor `40, gloria ei este in declin. O noua generatie de actrite o depaseste in notorietate: americane sanatoase (Jane Russell) sau bombe erotice (Rita Hayworth).
Jean Gabin era intruchiparea proletarului un pic vulgar, chiar brutal uneori, dar integru. El era casatorit, insa nu mai locuia cu sotia sa, Jeanne Mauchain, fiind deschis aventurilor. In februarie 1941, el paraseste Europa pentru Statele Unite, fugand de razboiul care il impiedica sa faca filme. La Hollywood, el are o aventura cu actrita Leslie Caron inainte de a o cunoaste pe Marlene.
In ciuda eforturilor iubitei sale, lui Jean ii este in continuare dor de tara sa natala. El se inroleaza in Fortele Libere Franceze, iar Marlene accepta sa-l lase sa plece. In aprilie 1943, ea il insoteste la New York. Inainte de a se imbarca pe vaporul care il ducea in Europa, el ii ofera o bijuterie cu diamante. Cei doi nu stiu daca se vor mai vedea vreodata. Marlene ii scrie: "Posta e urmarita, nu uita sa vorbesti despre mine cu apelativul Marea"
"Ai fost un inger"
In timpul conflictului, Marlene ii refuza avansurile lui Goebbels, care vrea sa faca din ea vedeta cinematografiei naziste. Ea primeste nationalitatea americana si se angajeaza alaturi de trupele aliate. Misiunea sa: sa cante pentru a-i incuraja pe soldati. In mai 1945, Marlene il revede in sfarsit pe Jean la Berchtesgaden, in Germania, unde el lupta alaturi de generalul de Gaulle. Ea fuge spre el pe niste tocuri subtiri, prin noroi. El este jenat de situatie, insa o saruta. Soldatii din jurul lor ii aclama.
Dupa razboi, situatia era dificila. Industria cinematografica nu se mai interesa de cei doi actori. Ei mai filmeaza un singur film impreuna, in Franta: Martin Roumagnac. Fiecare dintre ei ramane fidel propriului mit: Marlene joaca o vampa, iar Jean un antreprenor mason. El e sincer, ea meschina, iar el o ucide din gelozie. Filmul este un esec.
Jean refuza sa o urmeze pe Marlene in SUA. La 43 ani, el vroia copii, in timp ce actrita, la 46 ani, era deja bunica. Gabin o paraseste in 1947 si se casatoreste cu tanara Colette Mars.
"Ai fost o perioada frumoasa din viata mea, ai fost un inger si iti multumesc, insa din pacate lucrurile frumoase se termina si cred ca ar fi mai bine sa nu ne mai vedem", il scrie el.
Chiar daca Jean Gabin se desparte brutal de ea, Marlene scrie in memoriile ei, 30 ani mai tarziu: "Gabin era Barbatul, super – Barbatul, barbatul vietii mele. El era idealul cautat de toate femeile."
Actriţe de odinioară: Marlene Dietrich şi Greta Garbo
Cele două dive au negat întotdeauna că se cunosc. Cu toate acestea, există dovezi că, în 1925, în perioada lor pre-Hollywood, au fost implicate într-o scandaloasă poveste de dragoste care aproape a distrus-o pe vulnerabila Garbo.
Chiar şi într-un loc precum Hollywood-ul, care musteşte de secrete murdare, relaţia dintre Marlene Dietrich şi Greta Garbo a fost întotdeauna un subiect de bîrfă fascinant. Cum era posibil ca aceste două femei, amîndouă provenind din Europa, foarte apropiate ca vîrstă şi avînd aceeaşi aură de vampă să fie – aşa cum au susţinut mereu – complet străine una faţă de alta? Garbo a ajuns la Hollywood în 1925, la vîrsta de 20 de ani. Dietrich a părăsit Germania, cu aceeaşi destinaţie, cinci ani mai tîrziu, pe transatlanticul SS Bremen, la bordul căruia a încercat să o seducă, fără succes, pe soţia unui costumier de teatru new-yorkez. Rivalitatea dintre nemţoaică şi suedeză era anticipată, cu toate că publicul ştia foarte puţine despre trecutul acestora.
Oficial, divele s-au întîlnit o singură dată, 15 ani mai tîrziu, cînd Orson Welles le-a făcut cunoştinţă la o petrecere. Întîlnirea nu a avut mare succes. Marlene, expertă în arta de a flata, i-a spus Gretei că e o zeiţă. Garbo, a cărei regulă era să nu întoarcă niciodată un compliment, a murmurat un “mulţumesc” şi s-a pierdut în mulţime. Cariera sa era oricum pe sfîrşite, aşa că nu-şi dorea decît să fie lăsată în pace, în special de către Dietrich. În maşină, cînd se întorceau la Welles acasă, Marlene ar fi făcut remarca următoare: “Nu are lăboaie aşa de mari pe cît se spune”. Dar asta a fost, de-adevăratelea, toată povestea? Autoarea britanică Diana McLellan susţine că, în sfîrşit, ar fi descoperit secretul celor două. Dietrich şi Garbo nu numai că se cunoşteau, dar au fost iubite cu 20 de ani înainte ca Welles “să le facă cunoştinţă”.
S-a întîmplat, după spusele lui McLellan, în timp ce jucau într-un obscur film mut nemţesc, “Die freudlose Gasse”, chiar dacă Dietrich a negat pînă la moartea ei, în 1992, că ar fi avut de-a face cu acesta. În timpul lucrului, Marlene, o boemă mămică de 23 de ani, renumită pentru apetitul său de a seduce femei frumoase - în special în culise – a cucerit-o pe sensibila suedeză de 19 ani, needucată şi confuză sexual. Legătura lor s-a sfîrşit cu o trădare atît de brutală încît Garbo a refuzat să mai audă de Dietrich pentru restul vieţii – chiar dacă cele două au avut, simultan, aceiaşi amanţi, printre care scriitoarea Mercedes de Acosta sau Erich Maria Remarque. Iar în deznodămîntul relaţiei, dezvăluit de “malefica” Dietrich prietenilor comuni, se poate găsi şi explicaţia obsesiei patologice pentru intimitate a lui Garbo.
S-a întîmplat, după spusele lui McLellan, în timp ce jucau într-un obscur film mut nemţesc, “Die freudlose Gasse”, chiar dacă Dietrich a negat pînă la moartea ei, în 1992, că ar fi avut de-a face cu acesta. În timpul lucrului, Marlene, o boemă mămică de 23 de ani, renumită pentru apetitul său de a seduce femei frumoase - în special în culise – a cucerit-o pe sensibila suedeză de 19 ani, needucată şi confuză sexual. Legătura lor s-a sfîrşit cu o trădare atît de brutală încît Garbo a refuzat să mai audă de Dietrich pentru restul vieţii – chiar dacă cele două au avut, simultan, aceiaşi amanţi, printre care scriitoarea Mercedes de Acosta sau Erich Maria Remarque. Iar în deznodămîntul relaţiei, dezvăluit de “malefica” Dietrich prietenilor comuni, se poate găsi şi explicaţia obsesiei patologice pentru intimitate a lui Garbo.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)